ایرانی کرافت

اولین و بهترین وبلاگ درمورد ماین کرافت در ایران

ایرانی کرافت

اولین و بهترین وبلاگ درمورد ماین کرافت در ایران

ایرانی کرافت




ماین کرافت بازی سند باکسی هست که شما در آن میتوانید دنیای خود را بنا به سلیقه خود بسازید!
اولین ورژن این بازی (آلفا) در سال ۲۰۰۹ توسط مارکوس پرسون (Notch) ساخته شد و تا به حال بیش از ۷۰ میلیون کپی از این بازی برای پلتفرم های مختلف منتشر شده است
در تاریخ ۱۵ سپتامر ۲۰۱۵ کمپانی مایکروسافت شرکت تولید کننده این بازی (Mojang) را به قیمت ۲.۵ بیلیون دلار خرید!!
و تا به حال این بازی پیشرفت چشم گیری در کشور عزیزمان ایران داشته است




بایگانی
آخرین نظرات

با وجود آنکه از زمان عرضه‌ی Minecraft ده سال می‌گذرد، اما این بازی همچنان یکی از محبوب‌ترین عناوین در میان بازیکنان

به حساب می‌آید. اگر از تازه‌واردان دنیای این بازی هستید، شاید برایتان سوال باشد که چگونه باید به اجرای آن بپردازید؛ به

همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله نکاتی را تحت عنوان آموزش بازی Minecraft با شما در میان بگذاریم تا بدون

مشکل به پیشروی در دنیای این بازی سرگرم کننده بپردازید.

ماینکرفت همچون بازی‌های متداولی نیست که به اجرای آن‌ها می‌پردازید؛ در این بازی هیچگونه هدف مشخصی وجود ندارد

و سازندگان آن یک آموزش کامل جهت آشنایی شما با محیط بازی و نحوه‌ی اجرای آن را در نظر نگرفته‌اند؛ بنابراین نکات ارائه

شده در این مقاله به شما کمک خواهند کرد تا خود را برای آغاز این بازی سراسر ماجراجویی آماده کنید.

Want To Play Something with Your Friends? Try Minecraft. - The Phoenix

آموزش بازی Minecraft

نکته‌ی جالب در مورد بازی ماینکرفت، «جهان باز» (Open World) و بی‌پایان بودن جهان آن است که به شما اجازه می‌دهد تا با آزادی کامل به هر جایی که دوست دارید بروید؛ اما پیش از آنکه به ماجراجویی در دنیای این بازی بپردازید، بهتر است که اصول اولیه‌ی آن را بیاموزید تا با مشکلی مواجه نشوید. در ادامه با آموزش بازی Minecraft با ما همراه باشید:

آموزش بازی Minecraft: اهداف و نحوه‌ی کنترل شخصیت بازی ماینکرفت

پیش از آنکه به آموزش بازی Minecraft بپردازیم، به سایت این بازی رفته و آن را خریده و دانلود کنید. این بازی را می‌توانید روی اکثر سیستم‌های مدرن و امروزی یعنی انواع کامپیوترها، کنسول‌ها و تلفن‌های همراه هوشمند اجرا کرد، بنابراین با محدودیتی جهت اجرای آن روبرو نخواهید شد. در این راهنما روی نسخه‌ی «ویندوز» (Windows)، «مک» (Mac) و «لینوکس» (Linux) بازی ماینکرفت تمرکز کرده‌ایم اما زمانی که نکات اصلی و اساسی این بازی را یاد بگیرید، قادر خواهید بود که آن‌ها را در هر نسخه‌ی این بازی اعمال کنید.

همانطور که پیش از این نیز گفتیم، در بازی ماینکرفت چیزی به اسم هدف اصلی وجود ندارد اما یک روند کلی در «گیم‌پلی» (Gameplay) آن وجود داشته که اجرای آن را به تمام بازیکنان توصیه می‌کنیم. شما در حالی کار خود را در این بازی جهان باز آغاز می‌کنید که هیچ چیز در اختیار ندارید و باید به جمع آوری آیتم‌ها و مواد مختلفی بپردازید تا برای خود سرپناه و تخت خوابی بسازید و سپس به جمع آوری غذا و خوردن آن بپردازید تا بدین شکل بتوانید روزهای بازی را پشت سر گذاشته و زنده بمانید.

پس از ساخت سرپناه، قادر خواهید بود تا جهت بدست آوردن منابع ارزشمندی چون سنگ آهن و الماس که جهت ساخت ابزار، سلاح‌ و زره‌های قدرتمند به کار می‌روند، به حفر معادن عمیق بپردازید. با حضور بیشتر در این بازی، قادر خواهید بود که به کاوش در دنیای آن پرداخته و روستاها و جعبه‌های «لوت» (Loot) مخفی‌ای را پیدا کنید و همچنین با موجوداتی که Mobs نامیده می‌شوند و دشمن شما به حساب می‌آیند، نبرد کنید.

 

آموزش بازی Minecraft

پیش از هر چیز، اجازه دهید تا شما را با اصول اولیه‌ی بازی ماینکرفت آشنا کنیم. پس از اجرای بازی، روی حالت «تک نفره» (Singleplayer) کلیک کرده و سپس روی عبارت «ساخت دنیایی جدید» (Create New World) کلیک نمایید.

آموزش بازی Minecraft

روی عبارت «حالت بازی» (Game Mode) کلیک نمایید تا عبارت «زنده ماندن» (Survival) را مشاهده کنید. در حالت «زنده ماندن» قادر خواهید بود که از دنیای سرگرم کننده‌ی بازی ماینکرفت لذت ببرید و در حالی که تلاش می‌کنید تا در دنیای این بازی زنده بمانید، به جمع آوری آیتم‌هایی جهت پیشروی در دنیای آن بپردازید. توصیه می‌کنیم که کاری به کنترل‌های استاندارد این بازی نداشته باشید و آن‌ها را شخصی سازی نکنید. مروری کلی بر کنترل‌های اصلی بازی:

  • با استفاده از کلید‌های W ،A ،S و D، به عقب، چپ، جلو و راست حرکت کنید.
  • با استفاده از کلید Space بپرید.
  • دو بار روی کلید W بفشارید تا شخصیت بازی بدود.
  • از کلید Shift جهت خم شدن و آهسته حرکت کردن استفاده کنید.
  • از کلید E جهت دسترسی به فهرست «دارایی‌ها» (Inventory) استفاده نمایید.
  • از موس برای نگاه کردن به اطراف استفاده کنید.
  • از کلید F5 جهت دسترسی به زاویه‌های مختلف دوربین بازی استفاده نمایید.
  • از کلید چپ موس جهت شکستن بلوک‌ها یا حمله به دشمنان استفاده نمایید.
  • از کلید راست موس جهت استفاده از آیتم‌ها یا مواد و همچنین قرار دادن آن‌ها در جای مناسب خود استفاده نمایید.
  • از کلید Q جهت پرتاب کردن آیتمی که در دست دارید استفاده کنید.
  • از کلیدهای ۱ تا ۹ جهت دسترسی به «اسلات‌های» (Slots) مختلف فهرست دارایی‌های خود استفاده نمایید.

اجازه دهید تا کلیدهای معرفی شده در بالا را بررسی کنیم؛ به درختی که در نزدیکی شما قرار دارد نزدیک شده و با استفاده از کلید چپ موس، آن را شکسته و نابود کنید. زمانی که بلوک‌های درخت شکستند، چهار تا از بلوک‌های آن که روی زمین افتاده‌اند را بردارید.

آموزش بازی Minecraft

کلید E را فشرده و فهرست دارایی‌های خود را باز کنید؛ در پایین فهرست دارایی‌های خود شاهد ردیفی خواهید بود که در آن چهار بلوک درختی که هم اکنون جمع آوری کردید قرار گرفته‌اند. سایر فضاهای خالی موجود در فهرست دارایی‌های شما، به ذخیره‌ی آیتم‌های دیگری اختصاص می‌یابند که در آینده به جمع آوری آن‌ها خواهید پرداخت. شما قادرید تا با استفاده از کلیدهای ۱ تا ۹، به اسلات‌های مختلف (اسلات‌های که در پایین‌ترین ردیف فهرست داراییتان قرار دارند.) فهرست دارایی‌های خود دسترسی پیدا کنید؛ همچنین می‌توانید محل آیتم‌های ذخیره‌ی شده‌ی مختلف را با «کلیک کردن و فشردن» (Click and Drag) تغییر دهید.

برای دسترسی به آیتم‌ها و منابع مختلف در دنیای ماینکرفت، یا باید آن‌ها را پیدا کنید و یا از طریق حفر معادن، به استخراج منابع مورد نیازتان بپردازید؛ مثلاً اگر قصد دارید تا ابزاری را برای خود بسازید، ابتدا باید مواد مورد نیاز آن را استخراج کنید. بطور مثال می‌توانید از بلوک‌های درختی که کمی قبل‌تر بدست آوردید، جهت ساخت ابزاری استفاده نمایید؛ برای این کار ابتدا یک Planks ساخته، سپس اقدام به «کرفتینگ» (Crafting) چوب‌ها کرده و در نهایت از چوب‌ها و Planks جهت ساخت یک ابزار استفاده کنید؛ نحوه‌ی انجام این کار و جزئیات آن، در ادامه توضیح داده شده است.

 

آموزش بازی Minecraft

برای انجام کرفتینگ در بازی ماینکرفت، به یک «کرفتینگ تیبل» (Crafting Table) نیاز خواهید داشت. برای ساخت کرفتینگ تیبل می‌توانید از بلوک‌های درخت استفاده کنید؛ برای این کار ابتدا بلوک‌های درخت را گرفته و به سمت چهار مربع خالی‌ای بکشید که در سمت راست شخصیت بازی (شخصیت بازی‌ای که در فهرست دارایی‌ها قابل مشاهده است.) قرار دارند.

آموزش بازی Minecraft

با انجام کار گفته شده متوجه‌ی چهار آیتم جدید در «جعبه‌ی خروجی» (Output Box) خواهید شد که Plakns نامیده می‌شوند. روی این آیتم‌های جدید کلیک راست کنید تا بلوک‌های چوبی در Planks قرار بگیرند؛ سپس آن‌ها را به فهرست دارایی‌های اصلی خود منتقل کنید. این کار شاید در ابتدا کمی عجیب بنظر برسد اما صبور باشید و همچنان ما را در آموزش بازی Minecraft همراهی کنید.

آموزش بازی Minecraft

حال روی ۱۶ عدد Planks که ایجاد کرده‌اید کلیک چپ نموده و سپس روی همان چهار جعبه‌ی کوچکی که در سمت راست شخصیت بازی قرار دارند کلیک نمایید تا در نهایت در جعبه‌ی خروجی شاهد یک کرفتینگ تیبل باشید. جهت بازگرداندن Plankها به فضاهای خالی فهرست دارایی‌های خود از کلید چپ موس استفاده نمایید؛ سپس روی کرفتینگ تیبلی که ساختید کلیک چپ نمایید؛ حال موس خود را روی «نوار ابزار» (Toolbar) که در پایین صفحه قرار دارد ببرید و کلیک چپ نمایید تا کرفتینگ تیبل به آنجا منتقل شود.

آموزش بازی Minecraft

در مرحله‌ی بعد، با فشردن کلید E از فهرست دارایی‌های خود خارج شوید. اکنون می‌توانید با فشردن کلیدهای مرتبط گفته شده در بالا، آیتم‌های مختلف را در کرفتینگ تیبل قرار دهید.

آموزش بازی Minecraft

حال نگاهی به کرفتینگ تیبل بیندازید و روی آن کلیک راست نمایید. شاهد رابط کاربری جدیدی در کرفتینگ تیبل خواهید بود. روی کتاب سبزی که در آنجا مشاهده می‌کنید کلیک کرده تا شاهد منوی گسترش دهنده‌ی کرفتینگ تیبل باشید. با کلیک روی آیتم‌هایی که در سمت چپ قرار دارند، قادر خواهید بود که نحوه‌ی کرفتینگ آن‌ها را مشاهده کنید. با پیشروی در دنیای بازی، نحوه‌ی ساخت ابزار جدیدی را خواهید آموخت، گرچه می‌توانید در اینترنت نیز جستجو کرده و در راهنماهای مشابه با این راهنما، به جستجوی نحوه‌ی ساخت ابزار مختلف بپردازید.

ابزار در بازی ماینکرفت به شما کمک خواهند کرد تا به شکل ساده‌تر و سریع‌تری به جمع آوری منابع بپردازید. اکنون باید چند ابزار ابتدایی و مهم این بازی را بسازیم. این ابزار عبارتند از:

  • «کلنگ» (Pickaxes) جهت استخراج سریع‌تر قطعات سنگی و سنگ آهن.
  • «تبر» (Axes) جهت قطع سریع‌تر درختان.
  • «بیل» (Shovels) جهت حفر سریع‌تر زمین.
  • «کج بیل» (Hoes) جهت آماده‌سازی خاک برای کاشت بذر.
  • «شمشیر» (Sword) جهت حمله و مبارزه با دشمنان.

 

آموزش بازی Minecraft

ابزار بسیار دیگری در بازی ماینکرفت وجود دارند که می‌توان از آن‌ها در شرایط مختلفی استفاده کرد اما در حال حاضر تنها ابزار گفته شده در بالا مورد نیاز ما خواهند بود؛ برای ساخت این ابزار، روی چوبی که در کرفتینگ تیبل قرار دارد کلیک کنید. برای ساخت ابزار گفته شده، نیاز به مقداری چوب خواهید داشت؛ برای بدست آوردن چوب باید وارد رابط کاربری کرفتینگ شده و دو بلوک چوبی را مطابق شکل بالا کنار هم (یکی روی دیگری) قرار دهید تا در جعبه‌ی خروجی شاهد چهار چوب باشید.

شما به هشت چوب نیاز دارید، بنابراین با استفاده از کلیک راست، Plankهای موجود در فهرست دارایی خود را برداشته و با کلیک چپ، آن‌ها را در فضاهای خالی موجود در کرفتینگ قرار دهید؛ پس از بدست آوردن چوب‌های مورد نیاز، آن‌ها را برداشته و Plankها را به فهرست دارایی‌هایتان بازگردانید.

آموزش بازی Minecraft

اکنون دستورالعمل ساخت ابزار ابتدایی برای شما باز خواهد شد؛ وارد رابط کاربری کرفتینگ تیبل شده و روی «تب» (Tab) ابزار کلیک کنید؛ در تب ابزار می‌توانید روی ابزار مختلفی کلیک کرده و اقدام به ساخت آن‌ها نمایید. در حال حاضر تنها به بیل، کلنگ و تبر نیاز داریم، بنابراین روی آن‌ها کلیک کرده و براساس توضیحاتی که در بالا ارائه دادیم، اقدام به کرفتینگ آن‌ها نمایید. پس از بدست آوردن ابزار مورد نیاز، آن‌ها را به فهرست دارایی یا نوار ابزار اضافه کنید.

آموزش بازی Minecraft

زمانی که ابزار گفته شده را بدست آوردید، فهرست دارایی شما باید شکلی شبیه به تصویر بالا پیدا کرده باشد. با فشردن کلید E از کرفتینگ تیبل خارج شوید. حالا که به ابزار ابتدایی بازی دسترسی یافتید، زمان آن فرا رسیده که چرخی در دنیای بازی زده و با محیط اطراف خود آشنا شوید.

آموزش بازی Minecraft: زنده ماندن در شب اول

زمانی که شب فرا برسد، دشمنان بازی ظاهر شده و به شما حمله می‌کنند. اگر بر اثر حمله‌ی موجودات مهاجم کشته شوید، در همان نزدیکی دوباره زنده خواهید شد اما باید بازگشته و تمام آیتم‌ها و ابزار بدست آمده را بردارید. بنابراین بهتر است که در دنیای بازی ماینکرفت نمیرید! چراکه یا تمام آیتم‌ها یا موقعیتی که برای خود ایجاد کرده بودید را از دست خواهید داد. برای اجتناب از مردن در اولین شب این بازی، باید به سرعت یک پناهگاه برای خود ایجاد کنید.

برای ساخت یک پنا‌هگاه در راحت‌ترین حالت ممکن، بیل را از طریق کلید مربوط به آن (این عدد برای ما در زمان تهیه‌ی آموزش بازی Minecraft یک بود.) انتخاب کرده و پس از نگاه کردن به زمین، کلید راست موس را فشرده نگهدارید تا سه بلوک را از زمین خارج کنید.

آموزش بازی Minecraft

سپس به بالا نگاه کرده و با فشردن کلید مربوطه (این عدد برای ما در زمان تهیه‌ی آموزش بازی Minecraft چهار بود.) بلوک‌هایی که به فهرست دارایی‌هایتان اضافه شده بودند را انتخاب کنید و با کلیک راست، یکی از آن‌ها را در بالای سرتان قرار دهید؛ با انجام کار گفت شده، محیط تاریک خواهد شد اما نکته‌ی مهم این است که شما اکنون در امنیت قرار دارید.

 

اکنون باید تا فرا رسیدن صبح در پناهگاهی که برای خود ساخته‌اید منتظر بمانید؛ نگران نباشید چراکه تنها باید حدود هفت دقیقه منتظر بمانید. در مدتی که در پناهگاه خود قرار دارید، یا به صدای پای دلنواز موجودات خطرناکی که در اطراف حفره راه می‌روند گوش دهید، یا کمی استراحت کرده و منتظر بمانید که این هفت دقیقه سپری شود. توجه داشته باشید که برای گذشت زمان، بازی شما باید همچنان فعال باشد (منظور این است که از آن خارج نشوید، نه آنکه باید شخصیت خود یا موس را حرکت دهید.)، در غیر اینصورت زمان متوقف شده و هفت دقیقه‌ی مورد نیاز جهت فرا رسیدن صبح سپری نخواهد شد.

پس از گذشت هفت دقیقه و فرا رسیدن صبح، به بالا نگاه کرده و با نگهداشتن کلید چپ موس، بلوکی که در آنجا قرار دادید را بردارید تا شاهد نور صبحگاهی باشید. اگر پس از برداشتن بلوک، صبح فرا نرسیده بود و همچنان شب بود، بلوک برداشته شده را مجدداً در جای خود قرار دهید و کمی دیگر صبر کنید. پس از برداشتن بلوک بالای سرتان و مشاهده‌ی نور صبحگاهی، برای بیرون آمدن از حفره، به مقابل خود نگاه کرده و بلوکی که در مقابل شما قرار دارد را بردارید تا یک حالت پلکانی ایجاد شود و از طریق آن بتوانید با آسودگی از مخفیگاه خود خارج شوید.

پس از زنده ماندن در اولین شب بازی، اکنون زمان آن فرا رسیده است تا یک پناهگاه واقعی برای خود فراهم کنید تا ضمن استفاده از مزایای آن، دیگر نیاز نباشد در یک حفره از دست موجودات وحشی مخفی شوید. برای ساخت یک پناهگاه به چند چیز نیاز دارید؛ دیوار، سقف، در و تختخواب چیزهایی هستند که برای ساخت یک پناهگاه مورد نیاز شما خواهند بود. با ساخت یک تختخواب، شما قادر خواهید بود که تمام طول شب را خوابیده و نیازی نباشد که تا فرا رسیدن صبح منتظر بمانید؛ در واقع تختخواب به شما اجازه خواهد داد تا بصورت خودکار، مدت زمان شب را «رد» (Skip) کنید.

آموزش بازی Minecraft

دیوار و سقف را می‌توانید از هر چیزی بسازید؛ بطور مثال می‌توان آن‌ها را با بلوک‌های چوبی یا بلوک‌هایی که از کندن زمین بدست می‌آیند ساخت؛ بلوک‌های گفته شده را می‌توانید به سادگی از طریق قطع درختان یا کندن زمین، بواسطه‌ی ابزاری که هم اکنون در اختیار دارید بدست آورید. شما به بلوک‌های زیادی نیاز دارید، پس مقادیر زیادی را جمع آوری کنید. برخی مواقع همچون این زمان، بازی ماینکرفت خسته کننده خواهد شد، چراکه باید وقت زیادی را صرف قطع کردن درختان، کندن زمین و استخراج منابع از معادن نمایید اما اجازه ندهید که چنین مواردی مانع از سرگرم شدن شما در دنیای جذاب این بازی شوند.

 

آموزش بازی Minecraft

حال برای ساخت پناهگاه خود، بلوک‌ها را از فهرست دارایی‌هایتان انتخاب کرده و شروع به قرار دادن آن‌ها روی زمین نمایید. درب پناهگاه یکی از ابزاری است که باید آن را از طریق کرفتینگ تیبل بسازید؛ برای ساخت درب پناهگاه، کرفتینگ تیبل را باز کرده و از تب ابزار، درب را انتخاب کنید و آن را بسازید.

آموزش بازی Minecraft

تختخواب آخرین آیتمی است که باید آن را برای پناهگاه خود بسازید. ساخت تختخواب مقداری چالش برانگیزتر از سایر ابزار است، چراکه برای ساخت آن باید به جستجوی ناحیه‌ای که در آن قرار دارید پرداخته و بدنبال چند گوسفند بگردید. زمانی که گوسفندان را پیدا کردید، به آن‌ها حمله کرده و پس از کشتنشان، پشم و گوشت آن‌ها را بردارید. کاوش در محیط و پیدا کردن گوسفند، از اولین ماجراجویی‌های شما در بازی ماینکرفت به حساب می‌آیند.

آموزش بازی Minecraft

پیدا کردن گوسفند خیلی سخت نیست، تنها کافی است که مدت زمان اندکی را با دقت به جستجوی محیط اطراف بپردازید تا آن‌ها را پیدا کنید اما یادتان باشد که مسیر بازگشت را بخاطر داشته باشید و راه برگشت به پناهگاهتان را گم نکنید! برای ساخت تختخواب به سه بلوک پنبه از یک رنگ و سه بلوک درخت نیاز خواهید داشت و پس از بدست آوردنشان، آن‌ها را مطابق تصویر بالا در کرفتینگ قرار دهید تا در جعبه‌ی خروجی شاهد یک تختخواب باشید.

پس از ساخت و تکمیل پناهگاه، می‌توان گفت که اولین خانه‌ی خود را در بازی ماینکرفت ساخته‌اید. با استفاده از تختخوابی که کمی قبل‌تر ساختید، می‌توانید در زمان آغاز شب خوابیده و این مدت زمان را رد کنید و به صبح برسید. تختخواب قابلیت مهم دیگری را نیز در اختیاز شما قرار خواهد داد؛ از این پس در صورتی که بمیرید، در کنار تخت خود زنده خواهید شد.

پیش از شروع به کاوش در دنیای این بازی، به دو چیز دیگر نیاز خواهید داشت؛ اولین چیز یک صندوق است تا بتوانید آیتم‌های خود را درون آن قرار داده و ذخیره کنید و دوم یک تنور است تا بتوانید از طریق آن غذا درست کنید.

آموزش بازی Minecraft

برای ساخت یک صندوق، به هشت بلوک چوبی نیاز خواهید داشت و پس از بدست آوردنشان، آن‌ها را مطابق تصویر بالا چیدمان کنید تا در جعبه‌ی خروجی شاهد یک صندوق باشید. پس از بدست آوردن صندوق گفته شده، قادر خواهید بود تا آیتم‌های خود را درون آن قرار دهید. برای قرار دادن آیتم‌های مد نظرتان درون صندوق، روی آن کلیک راست کرده و پس از باز شدن فهرست دارایی‌ها، آیتم‌های مد نظرتان را درون آن قرار دهید.

آموزش بازی Minecraft

برای ساخت تنور، باید به جمع آوری مقداری قلوه سنگ بپردازید؛ برای بدست آوردن قلوه سنگ باید آن‌ها را بوسیله‌ی کلنگ، از زیر زمین استخراج نمایید؛ برای این کار، ابتدا از طریق بیل اقدام به کندن زمین کنید تا به سنگ برسید. بهترین روش برای کندن زمین (و سپس بالا آمدن از آن) این است که زمین را به شکل پلکانی (مشابه تصویر بالا) بکنید تا به سنگ برسید و سپس بدون مشکلی از پلکان ایجاد شده بالا بروید و خود را به سطح زمین برسانید.

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 6 - مراحل جیک (قسمت پنجم)

آموزش بازی Minecraft

پس از رسیدن به سنگ، از کلنگ بر ضد آن استفاده کرده تا قلوه سنگ مورد نظر را بدست آورید؛ برای ساخت تنور به هشت قلوه سنگ نیاز خواهید داشت. پس از بدست آوردن تعداد مورد نظر قلوه سنگ‌ها، چیدمان آن‌ها را همچون تصویر بالا قرار داده تا در جعبه‌ی خروجی شاهد یک تنور باشید. تنور بدست آمده را درون خانه‌ی خود قرار دهید. اکنون زمان آن فرا رسیده است که به نوار موجود در بالای اسلات خود توجه نمایید؛ این نوارها که در تصویر زیر قابل مشاهده هستند، میزان سلامت و غذای شما را نشان می‌دهند.

میزان غذا و سلامت بازی ماینکرافت

میزان غذای شما به تدریج کاهش خواهد یافت و در صورتیکه بیش از اندازه کم شود، منجر به کاهش سلامت شما خواهد شد؛ اگر هم میزان غذای شما کامل باشد، به تدریج شاهد افزایش سلامتتان خواهید بود. برای افزایش و پر کردن میزان غذایتان، باید اقدام به خوردن غذا نمایید. در حال حاضر مقداری گوشت از گوسفندهایی که برای ساخت تختخواب کشتید، بدست آورده‌اید که برای خوردن گوشت‌ها، ابتدا باید آن‌ها را بپزید.

آموزش بازی Minecraft

برای پخت گوشت‌ها، روی تنور کلیک راست کنید، سپس گوشت‌ها را درون فضای خالی بالایی گذاشته و بلوک‌های چوبی (به عنوان سوخت تنور) را در فضای خالی پایین قرار دهید. هم چوب و هم زغال سنگ، هر دو می‌توانند به عنوان سوخت تنور مورد استفاده قرار گیرند.

اگر برای پخت غذا، سوختی برای استفاده در تنور نداشتید، می‌توانید به راحتی یک درخت را قطع و بلوک‌های چوبی بدست آورید. در نهایت غذا (گوشت) پخته شده و درون جعبه‌ی خروجی (در سمت راست) قرار خواهد گرفت. جهت خوردن غذا، آن را درون فهرست دارایی‌های خود (ردیف پایینی) قرار دهید و سپس با استفاده کلید مربوط به آن (این عدد برای ما در زمان تهیه‌ی آموزش بازی Minecraft هشت بود.) و فشردن و نگهداشتن کلید راست موس، گوشت پخته شده را مصرف نمایید.

 

آموزش بازی Minecraft: کاوش در دنیای بازی

 

اگر تمام مراحل گفته شده در آموزش بازی Minecraft را تا اینجا انجام داده باشید، هم اکنون باید کلیه‌ی ابزار اساسی و مورد نیاز جهت زنده ماندن در دنیای این بازی را بدست آورده باشید. در حال حاضر شما یک خانه، یک تخت خواب، چند ابزار مورد نیاز، صندوقی جهت ذخیره‌ی آیتم‌ها و تنوری جهت پختن غذا در اختیار دارید. اکنون زمان آن فرا رسیده است تا به ابزاری بهتر از ابزار فعلی دسترسی یابید.

 

شما قادرید تا ار کرفتینگ تیبل جهت ساخت ابزار مناسب‌تری استفاده کنید که نسبت به ابزارهای فعلیتان از دوام و سرعت بیشتری برخوردار هستند. ابزار جدید به شما کمک خواهند کرد تا با سرعت بیشتری به حفر معادن پرداخته و به سادگی از سنگ‌ها، قلوه سنگ‌های مورد نیازتان را بدست آورید. با حفر بیشتر و عمیق‌تر معادن قادر خواهید بود تا به الماس و سنگ آهن دسترسی یابید که در ادامه‌ی بازی به شما کمک بسیاری خواهند کرد. بصورت کلی، سنگ آهن بهتر از سنگ و الماس بهتر از هر دوی آن‌ها است. گرچه در حال حاضر که نه به سنگ آهن و نه به الماس دسترسی دارید، سنگ بخوبی نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

حفر معادن عمیق

جهت پیدا کردن سنگ آهن و الماس، باید معادن عمیقی را حفر کنید و این کار ممکن است کمی طول بکشد. از طرف دیگر، با توجه به پیشرفتی که در بازی پیدا کرده‌اید، قادرید تا به کاوش در دنیای آن پرداخته و بیش از پیش با نحوه‌ی اجرای بازی ماینکرفت آشنا شوید. کاوش در بازی و آموختن این که چطور آن را اجرا کنید، از دیگر نکات سرگرم کننده و جذاب آن به حساب می‌آید.

اما در ادامه و با پیشروی در دنیای بازی ماینکرفت چه چیزهایی در انتظار شما خواهند بود؟ بطور مثال:

  • با حفر معادنی عمیق به معادن متروکی تحت عنوان Mineshafts خواهید رسید که مملو از لوت و دشمنان خطرناک هستند.
  • با کاوش بیشتر در دنیای بازی به دهکده‌‌هایی خواهید رسید که قادرید با آن‌ها به تجارت (از طریق لوت‌های خود) بپردازید یا معابد مخفی‌ای را پیدا کنید که در آن‌ها به تجهیزات بهتری دسترسی خواهید یافت.
  • با گشت و گذار در دنیای بازی، صندوق‌های مخفی‌ای را در برخی سازه‌ها پیدا خواهید کرد که درون آن‌ها زین‌های اسبی قرار دارند و به شما اجازه خواهند داد تا به اسب سواری در دنیای گسترده‌ی این بازی بپردازید.
  • و …

انتخاب‌های بی پایانی در بازی ماینکرفت در پیش روی شما قرار خواهند داشت. بهترین روش برای آن که ببینید چگونه می‌توان به اجرای این بازی هیجان انگیز پرداخت، مشاهده‌ی ویدیوهایی است که در یوتیوب قرار می‌گیرند، چراکه بازیکنان بسیاری از سراسر جهان به ضبط و اشتراک گذاری گیم‌پلی‌های بازی خود می‌پردازند و به شما اجازه خواهند داد تا هم با محیط بازی آشنا شوید و هم نحوه‌ی اجرای مناسب آن را بیاموزید؛ همچنین می‌توانید به مطالعه‌ی مقالاتی نظیر این مقاله اقدام کنید.

امیدواریم در این مقاله که تحت عنوان «آموزش بازی Minecraft» برای شما آماده شد، توانسته باشیم که نکات مناسب و مفیدی را با تازه‌واردان به اشتراک گذاشته و این امکان را برای آن‌ها فراهم نموده تا این بازی را بدون مشکلی شروع کنند. شما نیز اگر از نکات مهم و اساسی‌ ماینکرفت آگاهی دارید که می‌توانند برای تازه‌وارادان مفید باشند، لطفاً آن‌ها را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

نظرات  (۲)

Hi! This is my first visit to your blog! We are a collection of
volunteers and starting a new project in a community in the same niche.
Your blog provided us valuable information to work on. You have done a
extraordinary job!
باسلام خدمت کاربر فعال اپارات من یکی از ادمین های اپارات هستم از اون جایی که بازی ماینکرافت در اپارات بسیار بازدید کننده داره این سایت شما را به بینندگان بیشتر معرفی میکنیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی